Dlho očakávané prerazenie tunela Žilina je skutočnosťou. Dňa 5. decembra 2016 bola slávnostne prerazená jeho južná tunelová rúra. Prerazili ju baníci žilinského závodu.
Baníci závodu Žilina, ktorí tunel Žilina razia v združení so spoločnosťou Metrostav, si mohli na krátky čas vydýchnuť. Čakajú ich ešte práce na severnej tunelovej rúre, kde rovnako prebieha ražba i protiražba. Tieto sú technicky a tým i časovo veľmi náročné.
Je známe, že razenie tunela prebiehalo vo veľmi ťažkých a komplikovaných podmienkach, zapríčinených nepriaznivou geológiou. Bolo identifikovaných viacero zosuvných miest, ktoré museli byť zasanované. Tiež boli zrealizované odvodňovacie vrty, aby sa znížila hladina podzemnej vody.
V rámci slávnostných príhovorov vystúpil za Doprastav predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Juraj Androvič, ktorý vyzdvihol najmä náročnosť a vysokú odbornosť prác baníkov, ktorá je vzhľadom na zložité pracovné podmienky pod zemou veľakrát aj nebezpečná. Stavebné práce na tuneloch (Žilina a Ovčiarsko), nachádzajúcich sa na rozostavanej stavbe diaľnice D1, úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, nepretržite vykonáva 90 ľudí.
Tunel Žilina je diaľničný dvojrúrový tunel s dĺžkou 687 metrov. Slávnostný začiatok razenia tohto tunela a osadenie sošky sv. Barbory sa uskutočnilo dňa 5. novembra 2014 pri západnom portáli. V dôsledku veľmi náročných a nepriaznivých geologických podmienok, bolo razenie veľmi komplikované a proces raziacich prác trval podstatne dlhšie, ako sa pôvodne plánovalo.